Första skoldagarna på nytt universitet

Nog för att jag säkerligen har lite nytta och erfarenhet av att ha pluggat på universitet tidigare men det kan jag säga, Lunds och Stockholms är inte samma sak. Två helt skilda världar. 
Har haft inskrivning på programet och passade på att följa med några kursare och faddrar till inskrivning på nation också. Är nu inskriven på Socionomprogrammet och i Sydskånska nationen. Awesome! 
Så hade vi också första lektionstillfällena, bland annat med Arne som tydligen ALLTID lägger sig på bordet under första föreläsningen, love it! 
Dessutom började nollningen! Midsommarfirande på tisdagen och barnkalas på fredag. Så kul! Älskar faddrarna, älskar mina kursare.
Idag hade vi dessutom korridorsfika, väldigt trevligt att få träffa mina "grannar" eller vad man kan kalla dem. Supermysiga allihop, än så länge har vi många tomma rum men de lär väl fyllas på. I dagsläget är vi fem svenska studenter, en tjej från Finland och en kille från Spanien. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0