Flytten från Stockholm till Lund

Nu kan jag faktiskt säga att jag har fått ordning på allt och det börjar kännas som att jag faktiskt bort här. Eller nästan i alla fall, känns ju lite speciellt fortfarande. 
I fredags så packade vi bilen till max, det gick verkligen inte att få in något mer om vi inte skulle lämna någon person hemma. Skibox full med saker, baklucka fylld med saker, baksätet fyllt med saker. Jag satt med två väskor nere vi fötterna och annat packat riktigt tajt runt mig. En fullt packad Volvo V70. Jag såg absolut ingenting av höger sida, knappt så jag såg högersida av framrutan men på något sätt så var det nästan lite mysigt. 
Det gick i alla fall betydligt snabbare att ta sig ner till Lund denna gång när spolarvätskan inte var frusen och vi behövde åka in på 12 mackar under resan ner. Kom fram vid åtta och bar in allting till rummet och när allt var inne åkte bror och pappa upp till hotellet och jag försökte börja packa upp och få ordning på allt, vilket var lättare sagt än gjort då klädstången behövde fixas innan jag kunde hänga upp kläder och en del hyllor skulle upp innan jag kunde plocka upp vissa saker. Dessutom skulle vi sätta fast bokhyllan så kunde inte plocka upp något sånt heller, med andra ord blev det inte mycket gjort. 
Lördagen blev mycket inhandling av lite saker, uppsättning av hyllor och spegel och en väldigt massa uppackande av saker. Och i morse packade jag upp det sista och städade upp lite så nu är allting klart. Efter att pappa och bror åkt satte jag i bilder i golvramen, tyvärr var bilderna lite för små men så är det, och fixa lite DIY med papperssnöre och pappersklämmor (bilder kommer). 
Nu försöker jag bara njuta av att ha allting klart och ser rätt så mycket framimot mogondagen och förhoppningsvis träffa en massa härliga kursare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0