2015 sammanfattning

 



Januari
Började året med nyårsfirande med världens härligaste gäng. Men annars var det en väldigt lugn januari med jobb som största fokus.
 
Februari
Var uppe och åkte skidor för första gången på flera år, efter att ha varit upp i fjällen varje sportlov och sen inte åkt på fyra år eller något sånt var det otroligt skönt att susa ner för Hemavans perfekta backar. Väldigt fint var det där uppe och skulle absolut åka upp dit igen. 
 
Mars
Vi sålde ett av våra landställen så har numera inget ställe i Stockholms skärgård, nu är det tre och en halv timme norut som gäller för att få komma till "landet". Och så var det höjdpunkten som var att jag äntligen fick se mitt kära "The Script" igen. Älskade konserten så mycket och längtar tills att få se dem igen!
 
April
Jag fick ett ryck och bestämde mig för att fota körsbärsblommen i Kungsan varje vecka från samma vinkel på samma kvist.
 
Maj
Jag, lillebror och mamma åkte till Venedig i några dagar och firade mammas födelsedag. Min första resa till Italien och jag älskade Venedig. Visst var det lite lortigt på en del ställen och lukten var lite questionable ibland men det är så fint. Inte nog med det så fick jag också träffa en av mina favorit fotografer Nick Brandt och lyssna på hans "föreläsning" när han var här i Stockholm. Avslutade majmånad med sommarfest på jobbet som faktiskt var riktigt roligt, saknar en del av mina kollegor rätt så ganska mycket, medans det är andra inkl. lite chefer och sånt som jag är så glad att få blivit av med. Jag fotade också en av mina bästa vänner och några av hennes klasskompisar inför deras student, studentfotografering som de gör i USA typish. Men var kul att få använda mig av det jag gillar och bilderna blev väldigt bra. 
 
Juni
Studenttider men hade bara två mottagningar att gå på. Den ena bakade jag och mamma två tårtor till. Regnbågstårtor med studentdekoration. Jag slutade på mitt jobb, så skönt! Åkte upp till landet för midsommar och sen ner till Visby för Allmedalsveckan med mammas jobb, man får ju passa på liksom. 
 
Juli
Vi tog en dagsutflykt till "skogsbranden" eller där den var förra året, var ganska så häftigt att se. Sen åkte jag och lillebror med pappa till Podgora, Kroatien. Så varmt, så skönt, min telefon la av för att den blev för varm. Besökte Mostar, Bosnien när vi ändå var i närheten och fick en ganska så fin bränna. Var på fest hos en underbar vän och hade sjukt kul. Sen åkte vi upp, upp, upp med mamma från landet i Hälsingland upp kring Höga kusten och ut på Ulvön.
 
Augusti
Åkte med mamma igen söderut, från Hälsingland hem till stan och sen vidare till Skåne och kära Torekov. Stannade till på lite ställen och gjorde lite dagsutflykter när vi väl var framme, fick se en hel del av södra landet som jag inte sett tidigare. Tog till och med en tur över till Danmark över en dag, tänk vad man kan göra ifrån Skåne och åkte sedan vidare upp längs västkusten och avslutade färden genom Norge och sen vidare hem till min kära stressiga Stockholm, där jag trivs som bäst. Och så var det lite jobbigt när några av de bästa killarna någonsin åkte iväg till Hong Kong där de sen var i 5 månader, ca. Avsked är aldrig kul. 
 
September
Jag började plugga på universitet. Stockholms, psykologi. Hade min första föreläsning, första fältundersökning, första tenta. Vi bokade också en resa för mig och Petra till Hong Kong för att besöka grabbarna.
 
Oktober
VI DROG TILL HONG KONG! Skrev tenta och någon dag senare bar det av mot Arlanda och sen 10 timmar direkt flyg till Hong Kong. Hade det helt underbart där trots att det regnade 80% av tiden vi var där, två dagar utan regn  med andra ord. 
 
November
November var en tråkig månad som bara var fylld med pluggande. 
 
December
Jag kom in på Socionomprogrammet i Lund. Vi var på en massa julmarknader. Åt julbrunch (typish) med mormor, mamma, syssling och mammas kusin. Såg Kristina från Duvemåla, såg Star Wars, fyllde 21, jul och så nyår. Och där tar 2015 slut och det hela börjar om igen, i princip. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0